Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

donderdag 14 april 2016

Kussenhoes grijs

Nadat ik laatst een kussenhoes in roze en grijs heb gehaakt voor een vriendin (zie hier), heb ik nu voor mezelf eenzelfde kussenhoes gehaakt.
Deze heb ik helemaal in het grijs gehaakt en ik ben zooooooo ontzettend blij met het eindresultaat!!!!



Ik heb het Stone-garen van de Action (70% katoen en 30% acryl) gebruikt.
Dit garen kun je vergelijken met Scheepjes Stone-washed.
Net zo zacht en mooi, alleen iets dikker.
 
Ik heb de kussenhoes gehaakt met haaknaald 5.
 
Ik heb weer dit mooie patroon gebruikt.
Het bovenste gedeelte zijn vasten.
 
 
Het randje heb ik als volgt gehaakt:
Toer 1: * 1 vaste, 3 lossen *
Herhaal van * tot *.
Toer 2: In ieder boogje:
* 1 vaste, 3 lossen, 1 vaste *
Herhaal van * tot *.
 
 
De gehaakte kussenhoes heb ik weer vastgenaaid op een bestaande kussenhoes.
 
 
Liefs van Renate
 
 
 


8 opmerkingen:

  1. Prachtig en heel mooi met het Action-garen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kussens! Ik wil er ook graag eentje maken,moet ik ook rekening houden met een veelvoud van steken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het aantal steken moet deelbaar zijn door 3.
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  3. Als ik op "dit"patroon klik kom ik bij een dekentje, is dat patroon voor het kussen gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt!! Het patroon van het dekentje heb ik gebruikt voor dit kussen.

      Verwijderen