Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

dinsdag 28 oktober 2014

Mutsen en sjaal

Mijn nichtje vroeg me of ik 2 mutsen en 1 sjaal kon haken voor haar nichtjes. Ze wil dit graag als cadeautje geven voor de feestdagen.

Ze heeft me een voorbeeld van een muts gegeven en hierbij heb ik een leuk patroon gezocht (en gevonden!).
Voor de sjaal heb ik haar enkele voorbeelden doorgestuurd en daar heeft ze er eentje uitgekozen.
Met dit als resultaat:


Eline was weer zo vriendelijk om als fotomodel te spelen ;)
De roze muts is voor een meisje van 3 jaar (is iets te klein voor Eline) en de blauwe muts is voor een meisje van 8 jaar (en dus te groot voor mijn meisje).

 
Het patroon van de muts is hier te vinden.
Het patroon van het bloemetje kun je hier vinden.
 

 
Het patroon van de sjaal kun je hier vinden.
 
Vorig jaar heb ik enkele armbanden omhaakt naar dit patroon.
Maar de omhaakte armbandjes lagen maar in mijn mandje......
Nu heb ik ze eindelijk klaar gemaakt:
 
 
 
En gisteren heb ik ook weer 2 kransen gemaakt met hortensia's:
 

Prachtige kleuren weer!!

Daarnaast ben ik ook nog bezig met de CAL-dekens.
Met de babydeken ben ik een aantal weken geleden gestopt, toen was deze lang genoeg.
Maar de andere deken moet ik nog een stuk verlengen. Maar het einde is in zicht, ik kan bijna met de rand beginnen!

 
 
Liefs van Renate

8 opmerkingen:

  1. Prachtige kleuren. Prachtige creaties. Gewoonweg SUPER !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk patroon van die sjaal!!
    En je deken wordt ook mooi in deze kleuren!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie spullen! De petjes zijn heel leuk, en een goed idee om armbanden te omhaken. En de hortensia krans is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke petten en het patroon van de sjaal vind ik ook heel mooi! Leuk om te doen he, die foto-lijstjes. Ik heb er net één afgemaakt, die lag ook al tijden ergens in een hoekje.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige petten en de sjaal vind ik ook helemaal leuk. De fotolijstjes zijn ook erg leuk geworden zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel mooi uit. Ik denk dat ik die muts ook maar eens ga maken ;)

    Groetjes,
    Stefanie

    cutedutch.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super mooi gemaakt, leuk model van de muts zeg! Dankjewel voor de link!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben zelf ook weer bezig met de 'fotolijstjes' te maken voor de 2 kerstmarkten waar ik in december sta. Ze blijven leuk en met een ander randje kun je het geheel weer een heel ander effect geven.
    Mooie dingen heb je weer gemaakt, geniet altijd van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen