Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

maandag 4 februari 2013

Poppenkleertjes

Niet alleen ík ben bezig met het maken van poppenkleertjes, maar nu ook mijn moeder.
Ik was op internet op zoek naar patronen voor gehaakte poppenkleertjes, maar heb alleen leuke patronen gevonden voor gebreide poppenkleertjes. Toen mijn moeder dat hoorde moest ik de patronen uitprinten en is zij op zolder in de restjes garen gaan zoeken.

Mijn moeder heeft in haar leven al zooooooooveel gehaakt en vooral gebreid!! Kilometers garen heeft ze gebruikt en prachtige dingen gemaakt!
De laatste jaren doet ze dit minder, maar nu had ze dus zin om iets voor haar jongste kleindochter te breien.
Dochterlief heeft een patroon uitgezocht (bijna 4 jaar: ze weet precies wat ze wil!) en het blauwe garen is ook goedgekeurd. Dus heeft mijn moeder een pakje voor haar pop Liselotje gebreid.





Zelf heb ik nog een roze poncho voor Liselotje gehaakt, naar het patroon van de poncho die ik voor dochterlief heb gehaakt.
Het mutsje heb ik zonder patroon gemaakt, gewoon naar eigen inzicht en idee.
Liselotje heeft al een hele garderobe, ik zou er bijna jaloers op worden!!!!

5 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk al je poppen kleertjes die je gemaakt heb .
    Wat zal je dochtertje blij zijn geweest met der nieuwe poppen kleertjes .

    Groet Geertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig, deel je de patronen ook? Wil het ook erg graag maken voor mijn dochter ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van het gebreide pakje heb ik geen patroon.
      Het mutsje heb ik zo uit de "losse hand" gemaakt (als je al vaker mutsjes hebt gehaakt moet dit lukken, anders het patroon van een babymutsje kleiner maken).
      De poncho heb ik gehaakt naar dit patroon : http://www.lemondedesucrette.com/2010/10/13/about-ponchos-and-pattern-d/ Deze heb ik kleiner gemaakt, zolang het aantal lossen waarmee je begint maar deelbaar is door 8.
      Groetjes van Renate

      Verwijderen
  3. Ik ben zelf ook actief op het gebied van poppen en poppenkleertjes breien. Erg leuk om te doen he!? Mooi resultaat ook, ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke poppekleertjes wat leuk dat oma meebreid. Zelf heb ik 35 jr geleden ook veel poppenkleertjes gemaakt daar speelt onze kleindochter van 3 nu mee. Ik heb wel.zin om nieuwe te maken maar de tijd onbreekt
    Mijn tante breide altijd sokjes en van die geitewollensokken leuk voor in de klompjes met carnaval of voor een verkleedfeest.

    BeantwoordenVerwijderen