Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

donderdag 12 januari 2017

Nog een freubelsjaal

Een paar maanden geleden heb ik 2 freubelsjaals gehaakt (zie hier).
Ik vond dit zo leuk om te haken dat ik besloten heb om nóg een freubelsjaal te haken.


 
Deze sjaal heb ik gehaakt met acrylgaren, nl. Royal.
Ik heb 2 bollen van dit garen gebruikt.
 
Het patroon is geheel uitgeschreven én van de verschillende onderdelen zijn er diagrammen.
Dit laatste vind ik zelf het makkelijkst!!
Je kunt het patroon hier vinden!
 
De opbouw van boogjespatroon en grannypatroon heb ik weer aangepast aan mijn eigen wensen.
 
 
Ik had nog zo'n anderhalf bolletje van het Stone-garen van de Action liggen.
Dit mooie garen is helaas niet meer te krijgen ......
Daarom heb ik besloten om van dit restje een kussentje te haken.
Een sterkussen!!
 
 
Ik heb deze ster uit mijn hoofd gehaakt, maar via Google of Pinterest zijn genoeg patronen van sterren te vinden!!
 
Op bestelling heb ik ook nog 2 stoere mutsen gehaakt: 1 voor een Papa en 1 voor zijn zoontje:
 
 
Het patroon van de grote muts kun je hier vinden.
En het patroon van de kleine muts kun je hier vinden.
 
En wat is het toch leuk om een lief berichtje te ontvangen wanneer de bestelling bij de opdrachtgevers is aangekomen ........
 
De juf van Eline vraagt om de kinderen thuis te stimuleren om te lezen.
Natuurlijk wil ik dat doen!
Misschien dat een boekenlegger daarbij helpt?!?
 
 
Gewoon een paar hartjes gehaakt en deze aan elkaar genaaid.
Zo simpel, maar o zo mooi!!
 
Voor Kerstmis heb ik nog enkele potjes omhaakt:
 
 
 
 
 
 
 
 

12 opmerkingen:

  1. Gaaf hoor!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    facebook.com/dolfijnecreatie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie projecten allemaal. Mooie sjaal zeg, ook de kleur vind ik super. En dan die ster, vind ik ook geweldig, staat ook op mijn to do lijstje. Knap dat je hem zo uit je hoofd hebt gemaakt.En dat stone washed garen ben ik dol op. En die stoere mutsen komen goed van pas, het wordt weer koud!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat doe je dat toch leuk! Jammer he dat het Stone garen niet meer wordt verkocht! Ik heb met het roze garen een trui gehaakt: ik kwam echt voor een paar toeren tekort, toen ik dit op instagram vermeld had, heeft iemand nog een bol naar mij opgestuurd! Wat een geluk!
    Misschien dat ik de ster ook nog ga haken: ik heb nog in andere tinten liggen ;-)

    En de mutsen: fantastisch! Bedankt voor het benoemen waar het patroon te vinden is!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die freubelsjaal lijkt me echt prachtig, wil ik ook eens proberen!
    En zo lief, die boekenlegger!
    Allemaal mooie creaties hoor!
    Fijne dag,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke en prachtige creaties. Vooral die sjaal vind ik de "max". Bedankt voor de wegwijzers naar de patronen. Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij hebt hard gewerkt. Leuke dingen heb je gemaakt.
    Vooral het sterkussen vind ik super mooi!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er allemaal heel leuk uit!
    Is er ook een patroon van de sneeuwpopjes op potje?
    Ik vind ze zo grappig.

    Groetjes, Inge Smith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Inge,
      Ik heb de sneeuwpopjes op pot zo nagehaakt van een foto, zonder patroon.
      Ik meen me te herinneren dat BizzyBeeKlaske een patroon van deze potjes heeft gemaakt!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
    2. Klopt inderdaad Renate, zij heeft ze op haar site staan.
      Dank je wel!

      Groetjes, Inge

      Verwijderen
  8. Oooh ik zou dolgraag het patroon willen van de boekenlegger!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier heb ik geen patroon van. Maar het is heel eenvoudig om te maken. Je zoekt een patroon van een hartje en haakt enkele hartjes tot de lengte die je wilt hebben. En deze hartjes naai je aan elkaar.
      Groetjes Renate

      Verwijderen