Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

vrijdag 30 september 2016

Call the Midwife deken / blanket

Een paar weken geleden had ik zin in een haakproject waarbij ik eens lekker kan doorhaken.
Geen klein project waarbij je steeds moet opletten en steeds moet blijven tellen....

Ik ben eens in mijn voorraad wolletjes gaan kijken en zag dat ik een poosje geleden enkele bolletjes Royal garen had meegenomen met het idee er ooit eens een deken van te haken. Ideaal voor nu dus!

Op Pinterest had ik een poosje geleden al een leuk patroon voor een deken gevonden, nl. de Call the Midwife-deken. Eenvoudig , maar ooooh zo mooi!!
Terwijl ik het patroon aan het zoeken was op Pinterest, kwam ik een hele leuke variant tegen van deze deken. Gehaakt door CreaChick, waar ik ook al het leuke patroon van het Ibiza-style vestje had gevonden (zie hier en hier)!!
En geïnspireerd door haar deken, ben ik ook begonnen:


Het patroon kun je hier vinden.
Net zoals CreaChick heb ik tussen de verschillende banen, een toer vasten in donkergrijs gehaakt.
Als rand heb ik 2 toeren vasten gehaakt, ook in donkergrijs.


In totaal heb ik
3 bollen lichtgrijs,
3 bollen oudroze,
3 bollen wit en
1 bol donkergrijs gebruikt.
Dit alles heb ik gehaakt met haaknaald 4,5.
De deken is voor over een eenpersoonsbed of om lekker onder te liggen op de bank!

Liefs van Renate




13 opmerkingen:

  1. Ik zag gelijk dat ik deze deken veel leuker vond dan al die effen dekens die je van dit patroon zoveel tegenkomt. Maar ik zag niet gelijk het verschil. Maar door te lezen, zag ik het. Wat zo'n rand kan doen. Ik vind hem schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! Zie dat je prachtige dingen hebt gemaakt, ik ga zeker eens vaker rond neuzen.
    Je hebt er een nieuwe volger bij. :)

    Liefs Froukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi geworden, knap dat je dit project zo snel af hebt. Ik ben zelf een 2-persoons sprei aan het haken van granny's. Wat een klus zeg!
    Groet, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. call the midwife staat ook nog op mijn lijstje!!! hij is prachtig geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. die staat ook nog op mijn to-do lijst!
    De jouwe is echt mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh....als ik m weer zie weet ik zeker dat zo'n deken op mijn te doen lijstje moet. Mooi exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo, mag ik eens vragen hoe jij je draadjes hebt weggewerkt? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb jij het patroon nog van deze deken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel erg benieuwd!!!! Want de link werkt niet meer

      Verwijderen
    2. Ik zie de reactie nu pas, sorry.
      Het patroon van deze deken is Call the Midwife-deken. Op internet zijn diverse patronen te vinden waaronder dit: https://yarnandchai.com/call-the-midwife-baby-blanket-nederlandse-vertaling/
      Wanneer je liever met een diagram werkt, dit kun je o.a. hier vinden: http://sannyzitophawaii.blogspot.com/2015/08/call-midwife-blanket.html
      Ik heb alleen tussen alle toeren een toer vasten met grijs gehaakt.
      Succes en veel haakplezier!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen