Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

maandag 19 september 2016

Bestelling voor kleertjes Baby Born pop

Laatst kreeg ik de vraag of ik de leuke kleertjes voor de Baby Born pop ook op bestelling maak!!
Natuurlijk doe ik dat!!
Of ik dan een poncho, mutsje, jurkje, haarbandje en armbandje zou willen maken.
En als het mogelijk was ook een onderbroekje!!
Dit laatste had ik nog niet gehaakt en hier had ik ook geen patroon van, maar zo moeilijk kan dat toch niet zijn, niet?!?



Het jurkje is gehaakt naar dit gratis patroon:


Tip: Zorg dat het aantal steken deelbaar is door 10,
het patroon van het rokje gaat nl. over 10 steken.

Je begint met het bovenstukje!
Dit heb ik zo gehaakt:
- Toer 1: vasten
- Toer 2: *1 stokje, 1 losse, steek overslaan*, herhaal van * tot *
En deze beide toeren blijven herhalen tot je het bovenstukje lang genoeg vindt.
En dan begin je aan de rok.

Het haarbandje en armbandje heb ik naar eigen idee/inzicht gehaakt.

De poncho is gehaakt naar dit schema:


Je kunt de poncho zo groot of klein maken als je zelf wilt,
zolang het aantal steken maar deelbaar is door 8!!
Als eerste toer heb ik een toervasten gehaakt.

Het randje van de poncho is een picotje. 

Het patroon van het mutsje kun je hier vinden.
(Even doorscrollen, je vindt het na het patroon van het jurkje!)
Het patroon van het bloemetje kun je hier vinden.

En dan nog een onderbroekje.....
Ik moest goed opletten dat het niet te los zou zitten, want dan valt het af.
En wanneer het te strak is, dan krijg je het niet aangetrokken.....
Maar het is me uiteindelijk goed gelukt:


N.b. Ondertussen heb ik het patroon van het onderbroekje uitgeschreven!!
Je kunt het HIER vinden!!

En omdat ik toch wat aan het experimenteren was met het haken zonder patroon,
ben ik nog even verder gegaan ;)

Het leek me ook wel leuk om passende schoentjes te maken voor de Baby Born pop.
Hier heb ik helaas ook nog geen patroon van gevonden.....
En Eline vindt dit toch wel heel erg leuk voor haar pop.....
En het leek me ook heel leuk als extraatje bij de bestelling van de poppenkleertjes.......




N.b. Ondertussen heb ik het patroon van de ballerinaschoentjes ook uitgeschreven!
Je kunt het HIER vinden!!
  
Nadat de bestelling ontvangen was, heb ik toch zo'n leuke en lieve reactie gekregen!! 
Met foto's van een blije dochtertje met Baby Born met de kleertjes aan!!!
Super!!!!


Liefs van Renate







8 opmerkingen:

  1. Wat super mooi en leuk gemaakt!!
    Dankjewel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Renate, Nina is er echt heel blij mee! Wat fijn dat je de foto,s hebt ontvangen.
    Ik was aan het twijfelen of je ze nou had gekregen... maar de kleertjes zijn erg geslaagd, ze is erg druk met ze aan en ui trekken, van de poncho tot die grappige onderbroekje. Nog erg bedankt voor je mooie handwerk, en super goede en netjes service!

    Groetjes ERICA en de rest van de buis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Erica,
      Wat leuk om te horen dat Nina zo blij is met de kleertjes voor haar pop!!
      Daar doen we het toch voor, niet ;)
      Liefs van Renate

      Verwijderen
  3. Beste Renate,

    Met veel plezier heb ik al jurkjes gehaakt voor de pop van mijn dochtertje.
    Nu zag ik op uw blog dit schattige onderbroekje voorbij komen. Heeft u daar ook het patroon van, en wilt u dat delen?
    Zo kan ik een compleet setje voor haar haken!

    Ik hoop dat u mij verder wilt helpen.
    Alvast bedankt.

    Hartelijke groeten,
    Josee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Josee,
      Van het onderbroekje heb ik geen patroon. Ik heb het zonder patroon gemaakt. Wanneer ik eens tijd heb zal ik het uitwerken en op mijn blog plaatsen!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  4. Hallo Renate
    Is het mogelijk om het patroontje van de onderbroek te kopen. Zou dolgraag zo er maken voor de kleindochter haar baby Born

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het patroontje nog niet uitgewerkt, maar wanneer het zover is plaats ik het op mijn blog.
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  5. Beste Renate, met welke maat haaknaald is de poncho gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen