Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

dinsdag 17 februari 2015

Last-minute-project: Carnaval! Patroon beenwarmers

Eline heeft vorige week tijdens de Carnavalszitting in het dorp opgetreden als Maya de Bij.
Samen met 4 andere meisjes deed ze een leuk Maya de Bij-dansje. Ze heeft nu een heel leuk bijenpakje!!

Vandaag is er in het dorp de Carnavalsoptocht.
Er loopt een groep verkleed als bijen mee en ze hebben aan Eline en de andere 4 meisjes gevraagd of ze willen meelopen.
Daar hoefde Eline niet over na te denken: Natuurlijk wil ze dat!!

Tijdens het optreden had ze alleen het bijenjurkje aan, maar tijdens de optocht zal ze er toch echt een zwart truitje (en meerdere truien eronder) en een zwarte legging onder aan moeten.
Aangezien ik dit toch wel erg zwart vind, wil ik graag wat kleur voor erbij....
Ik ben in mijn voorraad bolletjes garen gedoken en heb nog geel gevonden!

Ik heb gele beenwarmers gemaakt!!

 
Nu met een zwart strikje, maar dit kan eraf zodat we volgend jaar rode en groene strikjes eraan kunnen doen (rood, geel en groen is de kleur van Vasteloavend, Carnaval!).
 
 

Patroon beenwarmers

 
Haak een ketting van lossen (zorg dat dit aantal deelbaar is door 3!) en maak met een halve vaste aan elkaar vast, zodat je een cirkel hebt.
 
Sluit iedere toer met een halve vaste.
 
1 Haak een toer vasten
2 Vaste in elke vaste
3 Vaste in elke vaste
 
4 Haak 2 lossen (=stokje)
   Haak in dezelfde steek nog 2 stokjes.
   *Sla 2 steken over, haak 3 stokjes in de volgende steek*
   Herhaal van * tot *
 
5 Haak 2 lossen (=stokje) in de ruimte onder de halve vaste
   Haak in dezelfde ruimte nog 2 stokjes
   *Haak in de volgende ruimte tussen de 3 stokjes-cluster 3 stokjes*
   Herhaal van * tot *
 
Herhaal toer 5 totdat de beenwarmer lang genoeg is.
 
Als laatste heb ik nog 3 toeren vasten gehaakt.
 
 
Publicatie van dit patroon op internet of ergens anders mag niet.
Je mag natuurlijk wel altijd teruglinken naar mijn blog!!
 
 
Liefs van Renate
 
 
 



7 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om een strikje op de gele beenwarmers vast te maken. Een snorretje is ook een optie als versiering. (idee voor een volgend jaar?)

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo wat schattig! Maar hoe heb jij er voor gezorgd dat die begin ketting niet te strak is? Ik heb het ooit eens geprobeerd beenwarmers, maar dan werd die dus te strak...
    Dank je wel voor het meedoen aan de linkparty!

    groetjes
    Barbara
    www.busyfingersbusylife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Barbara,
      De begin ketting heb ik met een halve naald groter gehaakt, maar om eerlijk te zijn, zijn de beenwarmers ook nog iets te strak....
      Maar ... nu glijden ze wel niet naar beneden haha.
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  3. Hallo!!
    Deze been warmers zijn super gaaf!!!
    Ik ben van plan om deze voor mijn kleine zusje van 4 en mijn moeder te haken.
    Wat voor wol zou ik daar het beste voor gebruiken? en welke haak naald?
    Nog bedankt voor dit leuke patroon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo!
      Je kunt of katoen of acryl hiervoor gebruiken, ze zijn beiden geschikt.
      De haaknaald moet je aanpassen aan het garen dat je gebruikt. Op het etiket van het garen staat normaal geschreven welke (haak)naald het beste geschikt is voor het garen.
      Voor het patroon maakt het ook niet uit welke dikte garen je gebruikt, want het aantal lossen van de beginketting haak je toch naar je eigen wensen/lengte.
      Succes ermee!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  4. Ik was op zoek naar een haakpatroon om beenwarmers te maken voor mijn dochter, ik ben een eeuwige twijfelaar maar dit haakpatroon is 1. Geel (haar lievelingskleur) 2. Gepost op haar geboortedag. ❤️

    BeantwoordenVerwijderen