Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

zondag 13 april 2014

Babydeken

Een hele tijd geleden heb ik hier een foto laten zien van iets waar ik mee bezig was, maar wat ik nog niet kon laten zien. Het was namelijk een cadeautje.
Nu kan ik eindelijk vertellen wat het is en het ook laten zien!

Gisteren zijn we bij mijn nichtje geweest. Ze heeft een zoontje gekregen en samen met mijn dochtertje en een andere nicht zijn we op kraamvisite geweest.
Van Zuid-Limburg naar Noord-Limburg! Na 2 kilometer vroeg Eline al of we er al bijna waren ;)

Ik weet dat mijn nicht van gehaakte spullen houdt, vandaar dat ik heb besloten om iets voor haar zoontje te haken.
Het is een babydeken geworden! In (zoals nu blijkt) de lievelingskleuren van mijn nichtje!


 
 
 
Voor deze babydeken heb ik Stylecraft Special DK gebruikt.
Ik had er al veel over gelezen en wilde het nu zelf eens proberen!
En dat is me heel goed bevallen.
Het haakt heel fijn en het garen is vrij zacht.
Dit zijn de kleuren die ik heb gebruikt:
wit 1001, sherbet 1034, turquoise 1068 en silver 1203.
 
 
Dit zijn de 6 verschillende kleurstellingen die ik heb gebruikt.

Het patroon van deze Sunburst Granny Square kun je hier vinden!
 
 
Het patroon van het randje kun je hier vinden!
 
Ik heb er ook een bijpassend knuffeldoekje bij gemaakt.
Dit konijntje-knuffeldoekje heb ik al vaker gehaakt en ik vind het altijd fijn om te maken!
Het patroon van het knuffeldoekje kun je hier vinden.
 

 
 
 Liefs van Renate
 

36 opmerkingen:

  1. Ik vind het een enige deken. Mooie kleuren heb je ook gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi kado heb je gegeven. Daar zal ze wel heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sehr schön geworden. Klasse Farbkombi.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend mooie deken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi en persoonlijk kado is het geworden!
    Mooie kleuren heb je gebruikt!!
    Tja, dat sylecraft... ik heb het ook, maar vind het wel vrij dik garen. Ik haak meestal met 4,5, dat vind ik iets mooier uitkomen.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi renate

    Wat heb je een mooie deken gemaakt, en de kleuren vindt ik echt prachtig
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kleuren en mooi gemaakt.

    Fijne paasdagen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig cadeau is dit zeg! Vind de kleuren ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie deken met bijpassende knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!,, hoeveel bollen heb je hiervoor gebruikt?

    Tooske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 1 Bol licht blauw, 1 bol blauw, 1 bol grijs en 2 bollen wit.

      Verwijderen
    2. Denk dat ik deze deken ook ga maken. Had al even op internet gekeken en ga de wol bestellen !!! Dank voor de snelle reaktie.
      Tooske

      Verwijderen
  11. Super mooi! Erg leuke kleuren ook inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Such a beautiful gift! Lovely colours!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie deken! Ik heb nog niet eerder met Stylecraft gehaakt, maar dat ga ik zeker nog een keer doen. Je hebt prachtige kleuren uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. très belle réalisation j' aime beaucoup bravo a bientôt biz

    BeantwoordenVerwijderen
  15. SUPERMOOI, vooral die kleurtjes zijn heel fris. Het knuffeldoekje haakte ik eerder ook al, leuk, hé!
    Kom maar een kijkje nemen op ikblogjijblogt, je kan er weer iets linken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi!!!! Wat een heerlijke kleurtjes :) Lekker rustig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lindo, lindo, lindo! Adorei as cores. Parabéns! Beijos

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk garen om mee te haken, hè. En deze kleuren zijn wel heel mooi samen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij was weer een succes :) Leuk dat je deze weer erbij hebt gehaald :) Hij blijft mooi!
    Dank je wel voor het meedoen aan de Link Party
    groetjes
    Barbara
    www.busyfingersbusylife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. had al met Stylecraft één babydeken gemaakt, moest nu een ander als kraamcadeau maken met turquoise en grijs, wat super dat ik deze dus vond, het garen en de kleuren die ik nodig had. Ben vandaag begonnen, mijn eerste 6 vierkantjes zijn af, ik vind het super, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lovely blanket and I like your choice of colors. I will definitely save this. Visited the Netherlands last month and thoroughly enjoyed myself. Friendly people, beautiful country with so much to see. You have much to be proud of!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig gehaakt in een hele mooie kleurstelling!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel erg mooi gehaakt! Ik ben ook bezig met de deken haken en vroeg mij af hoe je de vierkanten aan elkaar hebt gehaakt. Vind het mooi dat er een 'randje' tussen de vierkantjes zit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi!!
      Ik heb de vierkantjes met de verkeerde kanten op elkaar gelegd en toen met vasten aan elkaar gehaakt.
      Zo krijg je het "randje" tussen de vierkantjes.
      Groetjes Renate

      Verwijderen
    2. Fijn, bedankt voor je snelle antwoord!!

      Verwijderen
  24. Hoi Renate,

    Wat een ontzettende mooie deken. Ik wil deze maken voor de juf van mijn dochter. Mag ik vragen wat de afmetingen zijn van de deken.

    Alvast heel erg bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Michiko

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Michiko,
      Het is al 2 jaar geleden dat ik deze deken heb gehaakt en cadeau gegeven. Helaas weet ik de afmetingen niet meer. Wel weet ik nog dat de deken voor een ledikantje was.
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  25. Hoi Renate,

    Bedankt voor de snelle reactie. Ik hou hetzelfde aantal vierkanten aan en dan komt het vast goed.

    Groetjes,
    Michiko

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Renate, wat een prachtige deken heb je gemaakt. Een oudere dame was op zoek naar dit patroontje, wat ik inmiddels heb gevonden via je link. Dankjewel! Maar vergis ik me: heb je geen puffsteek gebruikt in de 2e toer? Groetjes, Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Mieke,
      Goed opgelet hoor!!! Ik heb daar geen puffsteek gebruikt, daar kwam ik pas achter toen ik al veel granny's had gehaakt ..... En toen ben ik ook zo maar verder gegaan, haha!!
      Groetjes Renate

      Verwijderen
    2. Zó is ie óók prachtig hoor Renate :D. Heb je in plaats daarvan 2 samengehaakte stokjes en een losse gehaakt? Zie ik dat goed? Als je het nog weet tenminste, hahaha... Groetjes en bedankt voor je tijd!

      Verwijderen
    3. Ik weet het helaas niet meer, haha, maar zo te zien zijn het inderdaad 2 samengehaakte stokjes met waarschijnlijk een losse.
      Groetjes Renate

      Verwijderen