Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

maandag 24 februari 2014

Patroon voor bloemetje

Van de week heb ik ergens op Pinterest of misschien wel op een of andere blog (erg hè, dat ik het niet meer weet .....) een leuk bloemetje gezien. Alleen stond er geen patroon bij. Jammer, maar helaas ....

Maar het bloemetje bleef in mijn hoofd hangen.....  En gisteren heb ik maar eens geprobeerd om zelf zo'n leuk bloemetje te maken. En geloof het of niet ;) , maar dat is me ook nog gelukt!!

 
En het was ook nog niet zo moeilijk!!
 
Anderen vinden dit bloemetje misschien ook wel leuk (??) en daarom heb ik het patroontje uitgeschreven en wil ik het met jullie delen:
 

Bloemetje

* Maak een ring van 4 lossen en sluit deze met een halve vaste.
 
* Haak in de ring:
        2 lossen (= 1e stokje), 8 stokjes (= 9 stokjes).
   Sluit met een halve vaste in de bovenste van de 2 lossen.
 
* Met een nieuwe kleur:
       Haak 2 lossen (= 1e stokje), 1 stokje tussen de stokjes van de vorige toer, * 2 stokjes
       tussen de stokjes van de vorige toer *.
       Herhaal van * tot * (= 9 x 2 stokjes).
   Sluit met een halve vaste in de bovenste van de 2 lossen.
 
* Met een nieuwe kleur:
        Haak 2 lossen (= 1e stokje), 3 stokjes tussen de opening, 1halve vaste tussen de 2
        stokjes van de vorige toer, * 4 stokjes tussen de opening, 1 halve vaste tussen de 2
        stokjes van de vorige toer *.
        Herhaal van * tot * (= 9 bloemblaadjes).
 
 
Ik ga ervan uit dat er al een patroon van dit bloemetje bestaat, maar ik heb het niet gevonden.
Vandaar dat ik het zelf heb geprobeerd en daar is dit patroontje uitgekomen.
 
Publicatie van dit patroon op internet of ergens anders mag niet.
Je mag natuurlijk wel altijd teruglinken naar mijn blog!!
 
Liefs van Renate
 

15 opmerkingen:

  1. Gehaakte bloemetjes zijn altijd leuk :-)
    Dank je wel voor het delen...

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat 'n lief bloemetje!!
    Dank je wel voor het delen!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het patroontje, komt altijd van pas! Groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig bloemetje, dank je wel voor het patroon!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie bloem, bedankt vor het patroon
    groetjes uit Duitsland
    Cathrin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Werkelijk schattig....ik ga hem zeker maken dankjewel voor je uitleg...

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bloemen, daar word ik vrolijk van!
    Kom gerust weer linken op ikblogjijblogt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. fantastisch! een bruikbare uitleg, ga het zo direct proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Renate, Ik heb je patroontje gebruikt, zie http://haakjuf.blogspot.nl/2015/03/haakschilderijtjes.html, Ik hoop dat je het goed vindt dat ik je op deze manier heb gelinkt! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk bloemetje! Net gehaakt voor de dochter van een vriendin, bedankt voor de beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor je leuke patroon. Ben er verschillende aan het maken voor op een kinderponcho!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk patroontje dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen