Renate's haken en zo

Renate's haken en zo

vrijdag 15 november 2013

En nog één, en nog één en ........

Af en toe vraag ik me af of ik de enige ben met deze "afwijking": Wanneer ik iets leuks heb gehaakt wil ik er nog meer van haken!!!
Met als gevolg: Veel van hetzelfde (wel meestal in een andere kleur!)
Met het oog op de naderende "Kerst- en Hobbymarkt" is dit natuurlijk niet zo erg ......(als ik tenminste iets ga verkopen ;) )

Ik heb de laatste weken nog wat van die leuke, vrolijke uiltjes gehaakt.


En op de blog van Melanie vond ik dit patroontje van een heel leuk sneeuwpoppetje!

 
Ook heb ik laatst hier een leuk patroontje gevonden om potjes te omhaken.
Waxinelichtje erin en je hebt een leuk sfeerlichtje. Gezellig nu het weer koud is en vroeg donker!!
 

 
Van alle kleuren garen die ik gebruik, bewaar ik een wikkeltje met een stukje garen eromheen. Zo heb ik altijd het goede kleurnummer bij de hand wanneer ik weer nieuw garen ga kopen of bestellen.
Maar het zijn ondertussen al veel wikkeltjes.
Om het overzichtelijk te maken heb ik nu kaartjes gemaakt met garens en het kleurnummer erbij!
Was wel even wat werk, maar ik vind het een stuk overzichtelijker!
 

Ik heb al diverse kerstboompjes gehaakt naar het patroon op de blog van Ellebel. Zij heeft nu ook een Nederlandse vertaling van het patroon gemaakt ( klik hier )!!
Zelf had ik weer last van mijn "afwijking"  en had zin om nog meer kerstboompjes te haken .
 
 
Ik heb mijn mandje met Catania en Phildar Coton 3 erbij gepakt en nog 2 leuke kleurencombinaties bij elkaar gezocht:
 
 
 
Nu heb ik 5 verschillende kerstboompjes!!
En ik vind ze alle 5 heel leuk, kan zelf geen favoriet kiezen.....
 
 


26 opmerkingen:

  1. Die Schneemänner sind so schön, richtig süss. Und auch die Tannenbäume gefallen mir sehr. Da kann Weihnachten kommen.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind die sneeuwpopjes en kerstboompjes heel erg leuk. Leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige potjes heb je nu!!
    Leuk patroontje!
    Dat kan ik ook nog wel eens even tussendoor doen...
    Mijn laatste grote project ligt te drogen, dus mag ik wel weer stiekem iets anders fröbelen....
    Groetjes,
    Marian.,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk blogje, ben meteen gaan volgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh, dat sneeuwpopje, wat schattig!! Ik heb er eens één gebreid voor mijn dochter, maar die was ze verloren. Ik vind haken veel leuker, dus ik denk dat ik deze maar voor sinterklaas voor haar ga maken, dank je wel voor de link!
    Ik zou wel willen dat ik dat kon, meerdere exemplaren achter elkaar haken in verschillende kleuren. Ik vind dat zó leuk staan op een kraam bijvoorbeeld. Als ik iets klaar heb, wil ik altijd weer wat anders.
    Een súperidee van die kleurenkaartjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je het schattige sneeuwpopje weer even onder de aandacht brengt.
    Jij bent lekker op dreef. Wat een prachtige dingen heb je gehaakt.
    Ik heb het soms dat ik een patroon nog een paar keer haak. Maar er zijn zoveel leuke patronen.
    Dank je voor de linkjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dingen heb je gehaakt zeg!! Moet toch wel verkopen op de hobbymarkt. En anders kun je ze nog leuk in de kerstboom hangen. Ik heb in ieder geval de kerstboompjes en de sneeuwpopjes om mijn "to do" lijstje gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De sneeuwpopjes en de kerstboompjes vind ik super! Zo leuk! Wil ik ook maken!!!!
    Dankjewel voor de linken!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je weer fijn bezig geweest...heerlijk al die leuke dingetjes...en die uiltjes...hahaha ze blijven leuk! Ik heb ook een afwijking in het maken van bepaalde dingen waar ik vaak mee terug kom...als we maar zoet zijn he! Iig wens ik je een geweldige dag toe en hoop dat je heea verkoopt op die leuke dagen! Groetjes xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige haaksels:D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je een ontzettend leuk blog!! Via Annemarie's link your stuff op die van jou terecht gekomen. Ben volger geworden, ben benieuwd naar meer. Ga direct een idee van je gebruiken: de kaartjes met stukjes wol want dat vergeet ik vaak waardoor ik soms de kleur niet meer kan terugvinden.
    Ben zelf ook druk in de weer met haken voor kerst. Heb ook nog een paar opdrachten die af moeten. Benieuwd? Neem dan eens een kijkje op mijn blog;
    http://decreatieveuil.blogspot.nl
    Fijn weekend, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent echt niet de enige met die afwijking! Ben helemaal weg van de uilen. De rest is net zo mooi natuurlijk, maar dat is mijn favoriet. Kerstbomen heb je mooi gekleurd. Vooral lekker doorgaan met je afwijking ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Hoi, wat een leuke blog heb je. Misschien vind je het leuk om je haakcreaties te delen met anderen via de FB website Holland heeft Haaktalent. Neem gerust een kijkje. Hartelijke groetjes Peggy jansen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat heb je dat mooi gemaakt!
    Bedankt voor het plaatsen van je link bij: link je creatie.
    Groetjes Renske
    http://renskecreatief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. superleuke haakwerkjes heb je gemaakt!
    Ik vinddie uitjes echt superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke tip ivm die kaartjes en draadjes eraan! Ga ik onthouden...
    En die kerst figuren, je bent er al vroeg bij ;-)
    Kom gerust kijken maandag op de wekelijkse link your stuff van ik blogjijblogt!
    Veel linkplezier komende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Stopping by from Annemarie's Haakblog Link Party...I LOVE the snowmen and Christmas trees! They are both absolutely adorable. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat n leuke creaties heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vooral de boompjes zijn leuk geworden!!! ;-)
    Succes met de verkoop!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben op je blog uit gekomen, nu ik zelf begin met haken er staan veel mooi ding op en ik heb een klein vraagje is er een patroontje van de uiltjes ze staan van boven bij de ander afbeeldingen! je hoort mij al komen zeker kan ik het patroontje verkrijgen! voor als het gaat geef ik mijn mail even door dekeyserfrieda@gmail.com ik zou U, zo dankbaar zijn groetjes Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het blog met de sneeuwpopjes is verwijderd komt er te staan als ik hier aanklik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het net geprobeerd en dit klopt inderdaad. Dat is heel jammer, maar hier kan ik helaas niets aan doen....
      Groetjes Renate

      Verwijderen
  22. Magits Marie-Rose25 augustus 2017 om 14:48

    hallo ik kan nergens het patroon van de sneeuwpoppetjes vinden die blog bestaat niet meer kunt u mij helpen , groetjes Marie-Rose

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Marie-Rose,
      Ik heb gezocht naar mijn uitgeprinte versie van deze sneeuwpoppetjes, maar deze heb ik helaas (ook helaas voor mezelf ...) niet meer.
      Groetjes Renate

      Verwijderen